BÜLTEN25 / ERZURUM / HABER - Protokol kapsamında Türkiye’de ilk kez laparoskopik (kapalı) kısırlaştırma yöntemi uygulanacak.
Erzurum Valiliği koordinasyonunda; Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Doğa Koruma ve Milli Parklar 13. Bölge Müdürlüğü arasında sahipsiz hayvanlara yönelik iş birliği protokolü imzalandı.

Protokolle birlikte sahipsiz hayvanların rehabilitasyonu, sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi, kısırlaştırma çalışmalarının yaygınlaştırılması ve kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi hedefleniyor.
Vali Aydın Baruş, Erzurum’un sahipsiz hayvanların korunması ve bakımı konusunda örnek şehirlerden biri haline geldiğini belirterek, yürütülen çalışmaların artık daha güçlü bir kurumsal yapıyla sürdürüleceğini söyledi.

Protokolün en dikkat çeken yönü ise Atatürk Üniversitesi Veteriner Fakültesinin desteğiyle hayata geçirilecek laparoskopik (kapalı) kısırlaştırma uygulaması oldu. Türkiye’de ilk kez Erzurum’da uygulanacak yöntem sayesinde operasyon sonrası iyileşme sürecinin hızlanması ve hayvan refahının artırılması amaçlanıyor.
Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, çalışmanın hem hayvan refahı hem de toplum güvenliği açısından önemli olduğunu vurgularken, Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hacımüftüoğlu da bilimsel temelli uygulamaların hayvan sağlığına ve toplum sağlığının korunmasına önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.
Yetkililer, Erzurum’da hayata geçirilen bu modelin ilerleyen süreçte Türkiye’nin farklı şehirlerinde uygulanabilecek örnek bir çalışma olmasını hedefliyor.
ERZURUM / ERZURUM HABER / ERZURUM HABERLERİ / EĞİTİM





